9 aug. 2010

Hej alla glada!

En liten "sneak peak" på vår senaste baby, en härlig gammal traktor som är under renovering!

Vackra, vackra gamla typograf lådor har dimpt ner från samma underbara grannar. Jag älskar dem och funderar på att bygga två små soffbord till stora huset, där jag kan skjuta in dem och fylla dem med smått och gott!

Denna kommod kommer från samma granne ( nu har det tillkommit fler saker från dem, mer om dem senare) och jag har inte rört den ännu men ska försöka tvätta av den och endast lacka den med matt lack för att bevara den som den är idag, fast rengjord. Älskar patinan!

Och den lilla detaljen!

Har haft en lååååång bloggpaus nu under sommaren, men nu lovar jag att blogga på som förr. Tiden har helt enkelt gått åt till bygget, fantastiska kvällar med vänner och spontan besök-alla vet ju att vi varit hemma och byggt, hihi!

Men jag och sambon har något väldigt spännande på gång...vissa av er kan nog gissa vad?!
Inte bröllop säger jag bara, haha, så slipper ni undra över det, får vara "Fru Ädel" ändå!
Kram på er alla och kram på er som undrat vart jag blev av!/ Tess

7 kommentarer:

  1. Bra granne det där! kan inte gissa vad ni har på gång men nyfiken blir jag ju förstås...

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej här kommer en hälsning från en dålig kompis, känner mej som det.
    kram Lena

    SvaraRadera
  3. Woho, vilka grannar :). Vart hittar man sådana:).Super fina grejor du visar och så härligt att du är tillbaka, har saknat dig!
    Nått spännande på gång ooooo nu blev jag nyfiken:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Det är en skön tid att bara få vara och njuta och få mycket gjort. Då är det bra att ta en paus i bloggandet. Vi läsare finns kvar!

    Vilka fina fynd du fått! En toppengranne!

    SvaraRadera
  5. Sicka grannar du har som har så mycket fint till dig.
    Klart man blir nyfiken: Säger man A får man säga B som det heter.


    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Hej fina!
    Kul att du är tillbaka;)
    Du vet ingen som vill hyra ut ett hus till oss i Uppsalatrakten?
    Puss

    SvaraRadera
  7. Har saknat dig och dina tips och ideér. Välkommen tillbaks.

    Ha en bra dag.

    Kramizar Anne

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!