21 feb. 2010

Odla din vänskap!

Virkade små "stövlar" till små bebisfötter...
Goda vänner väntar barn och då passade jag på att virka dessa till hennes födelsedag, har mer på gång till henne men det kan jag inte visa här, hihi!

Hade ju våra goda vänner över igår och hann ta några snabba kort i förbifarten. Var tvungen att ta ett kort på efterrättsfrukten.

Samosas! Filodegsknyten med grönsaker och curry, är lite pyssel att göra men fantastiskt goda! Jag hade dock turen att hitta dessa i frysdisken på min mataffär??? Bland findus, scan och de andra vanliga märkena låg lådor med dessa godingar i asiatiska förpackningar som inte alls såg ut att höra hemma där! Vilken Lycka!!!
Jag köpte 7 paket på stående fot, vet aldrig när man ser dem på affären igen!

Pumpa på väg till ugnen!

Glömde helt att fota mina tejeringos så denna bild är lånad från nätet, gjorde stora som fyllde hela stekpannan, är som en blandning mellan kanelbulle och munkar och doppas i varm choklad! Mums!

Lunchen idag- rester, ibland är rester godare än andra dagar ;-)

Var supertrevligt igår och jag hoppas att det inte dröjer fullt så länge till nästa gång vi ses!

Våra kära vänner åkte runt tolvsnåret idag och sedan blev det lek med barnen i den massiva snömängden som föll under natten, en del skottande hanns även med.
Sen bar det av till födelsedagsfika, en snabbvisit, stora tjejens gympa, affären och sedan kom söta grannar över på semla och kaffe!

Hoppas ni haft en lika trevlig helg som mig? Kram på er alla fina!/ Tess

2 kommentarer:

  1. Oj vad ni hunnit med!

    Tack så himladens mycket! Det var så kul att ni kom.
    Sitter här nu, lagom utpumpad. Det blev en lång dag...
    Tror jag ska lägga mig snart så det blir morgon någon gång;) Som ett barn eller?
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Vad mysig helg ni har haft.synd bara att det går så himla fort bara.Men nu har änglarna sportlov och det är mysigt.Jag är på jakt efter ett sånt 3 våningsfatet som du visar får man fråga var du hittat det??Letar och letar men hittar inget.Ha en skön kväll varmkram Rita ♥

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!