9 mars 2010

Barnens planteringar!

Så här duktiga har de varit och planterat.......pärltomater, sockerärtor, snabbväxande bondbönor, majs...
...avokado...

...samt lite krasse för snabba resultat! De söta viktorianska drivhusen i plast köpte jag till tjejerna förra året på en butik som heter fullerö i Uppsala.

Sötaste Pia med bloggen "annat och blandat" tipsade om braständare gjorda av äggkartonger! Var givetvis tvungen att genast prova, perfekt pyssel med barnen och så här fina blev rosorna innan stearindopp!

Sist men inte minst måste jag bara hurra lite för de ljusa kvällarna! Hurra!
Kram på er alla och pyssla lugnt!/Tess

13 kommentarer:

  1. Härligt med lite vårpyssel! Jag vill också.

    Vet du, jag fick veta att det är slutsålt till konserten. Men vad har ni för er på lördag?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mycket roligt pyssel rosorna är så söta hur har du satt ihop dem de är ju helt perfekta? Dessutom undrar jag var de små växthusen/drivhusen kommer ifrån så himla fina.

    Trevlig kväll /Mia

    SvaraRadera
  3. Liksom Mia undrar jag var de söta drivhusen kommer ifrån? De pryder verkligen sin plats!

    SvaraRadera
  4. Ursnygga drivhus!!!!!!!!!!! Frågar det samma som de övriga; var kommer de ifrån?

    DINA ROSOR, har nog inget gemensamt med mina "rosor"!!!! Gap och svälj! Som jag sagt förr: du är inte av samma kaliber som vi övriga. Allt du tar i förvandlas till det vackraste - och av tomma intet!!!

    Jag står som ett frågetecken framför dig.

    En stor kram till underbara dig!!!!

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni sår, det gillar en galen trädgårdsnörd här gror det lite överalt i fönstren.

    SvaraRadera
  6. Det är roligt att ha barnen med och så. Fina braständare. De skall jag också försöka åstadkomma. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  7. Kul att plantera och även göra det med barnen.

    Vi har oxå börjat förså här hemma. Purjolök och Tomater har det blivit änså länge. Men ack så mumsigt det blir med hemma odlade grönsaker.

    Titta gärna i på min blogg. Är ny här så bloggen är lit under uppbyggnad men ett besök gör alltid hjärtat varmt.

    Fin blogg har du iaf. Ska fortsätta läsa dina inlägg nu. Letar massa tips och idéer. Ser ut som jag kommit rätt.

    Fröken M

    SvaraRadera
  8. Hej

    Vilka super fina drivhus!!!Det är jätte roligt att plantera med barnen!

    Ha en fin kväll!!Kram

    SvaraRadera
  9. Gud, vad härligt med lite plantering och jorddoft! Och absolut hurra, för de ljusa kvällarna!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Åh så himla kul med ett besök från dig. Det värmer hjärtat. Jag har bloggat INNAN dock men inte under detta "temat" Så kul att du vill följa min lilla väg mot mitt paradis ;) Tycker din blogg va nice. Så den hamnade under följare :)

    Åh Vacker?! Tack så jätte mycket. Sånt värmer ju ännu mer. Nu blev jag alldeles rörd.
    tack super söta du!

    SvaraRadera
  11. Snygga drivhus och ursöta brasvärmare. Bra tipps till gåvor, det ska jag komma ihåg!

    SvaraRadera
  12. Heeej Tess!
    Vilka fiina bilder och vilka söta små hus!
    Ha en underbar fredag!
    Kraaaam Alice ♥

    SvaraRadera
  13. Vilka helt sagolika små växthus!

    Och vilka otroliga rosor!

    Så mycket fint du har och gör,verkligen en stor inspirationkälla!

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!