15 mars 2010

Böcker!

Vackra påskliljor har fått flytta in och solar sig!

Denna trillade in hos mig från pockethexan och ska nu läsas och skickas vidare, rolig grej tycker jag, kolla in hennes blogg: Pockethexorna.blogspot.com

Några av bokrea fynden, mmmm klassicismen, mycket fin inspiration där!
Det pysslas förstås också om än på lite lågvarv just nu eftersom matrummet har fått upp all pärlspont, hurra! Så det har kvistlackats och takpanelen är på väg upp, sen ska det grundas! Härligt att vara där inne nu och drömma sig bort till ett färdigt hus!
Pysslandet nu är en sjal till en speciell person i våra liv, mer om detta när den är klar!
Dagen idag har varit helt underbar! Strålande solsken, ledig eftersom dagbarnvården haft stängt, trevligt besök över och korvgrillning. Barnen lekte fint och snällt så vi fick sitta i lugn och ro med kaffet efter, Härligt! Mannen hade läst på Sussannes blogg me&alice om någon snösoffa, hihi, så det fick vi också tidigare i helgen, solsoffa!
Kram på er alla söta!/Tess

3 kommentarer:

  1. Så härlig dag du verkar haft. Jag är också hemma för Mini har vattkoppor. Har passat på att måla om Hannas rum i vitt. Blev bra men det får nog bli ett tredje varv imorgon. Har varit på långprommis i skogen med hundarna, jätte skönt i solen.
    Ha de gott vännen!
    Kram
    /sara

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag. Snösoffa i solen, helmysigt! Fast jag är så glad att snön smält undan från trottoarerna så att jag kan promenera utan att halka ihjäl mig. Idag fick det bli promenad och disk och lite fix med lägenheten istället för pyssel. Det är svårt att hinna med tycker jag. Framförallt svårt att hitta ro att sitta ner och sortera och ta itu med alla projekt som snurrar i mitt huvud.
    Hur gör du?

    SvaraRadera
  3. Jag kan knappt hålla mig i skinnet, för jag längtar och väntar såååååååå på att se hur ert hus artar sig!!!!! Där har du att syssla och pyssla med - händerna mer än fulla av arbete!

    Njut av det jobbet! Fast det vet jag, att du gjör!!!

    Sköt om dig, snälla du!

    Kraaam!
    -Pia-

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!