11 jan. 2010

Bagarstuga!


(bild lånad från nätet)

Hej alla fina!

Tack, tack tack för alla fina kommentarer!
Värmer verkligen i vinterkylan!
Tro inte att det har varit lugnt i Fru Ädels lilla stuga bara för att jag inte skrivit här på några dagar, nope!
Här är det vilda planer på bagarstuga...i källaren! Planerna cirkulerar kring att mura en finsk vattenmantlad massugn, för att dels värma huset och dels för att källaren ska hållas torr, att man kan baka pizza och smarrigt bröd i den, det är bara ett underbart plus!!!
Mannen räknar, ritar och filosoferar kring saken och utbrister emellanåt i någon ekvation jag inte hänger med i där jag sitter djupt försjunken i något väldigt viktig pyssel.

Annars har här pysslats, (förstås!!!), trevliga vänner har varit på besök, heldag med mannen och tjejerna+lekkompis igår på äventyrsland följt av Mcdonalds (exotiskt för barn på landet) och jag och tjejerna var idag och hälsade på en gammal tjejkompis och hennes två söta barn, den yngsta bara sex veckor!!! Ulligulligull säger jag bara, finns det något gosigare än små nyfödingar!!!

Åh, en sak till bara, mannen köpte med en liten present idag, en bröllopstidning! Insuper all inspiration!

Kram på er alla! /Tess

5 kommentarer:

  1. Jaha, vankas bröllop!? Så spänannde och roligt :)

    SvaraRadera
  2. Jassåå?! Hör jag kyrklockora dåna redan?
    Nej hör du! Ingen kan tro, att du äns skulle ha tid för en liten tupplur någonsin, så som du sysslar och pysslar och donar!!!!

    Kram Pia

    ps. jag har en sak till dig på bloggen..

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för din gulliga hälsning inne hos mig!Vad glad jag blev och vilken super fin blogg du har!Jag vill också bo på landet i eget hus och verkligen kunna pyssla och dona!Vilken lyx!

    Kram Veronica.

    SvaraRadera
  4. Bagarstuga i källaren vore inte så dumt. Nu har vi ju ingen stor källare, bara pannrummet som ligger där tyvärr. "Bröllopstidning" låter spännande.... Ha det riktigt bra, själv har jag blivit förkyld. Ont i halsen och snorig. Passar ju inte så bra när vår kock slutat.
    Kram Aydan

    SvaraRadera
  5. Hej Tess!
    Bröllopstidning för inspiration eller är det kanske bröllopsplaner som stundar?! *ler*

    Dina fina bröllops/studentkreationer i håret var ju helt ljuvliga, åh vad kul det måste vara för dig att snart få öppna butik!

    Tack för dina fina ord inne hos mig! ♥

    Varma kramar!

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!