24 jan. 2010

Påbörjade projekt!

När jag var gravid med min stora tjej tänkte jag att jag skulle sticka en rutig filt av en hög med restgarner i all världens färger. Stickade och stickade, sen föddes hon, en filt blev klar, dock en helt annan stickat som hon hade i vagnen...
Återupptäckte dem i höstas och tänkte att jag skulle virka en kant runt alla vita, beiga,blå, ljus blå och röda, så skulle de sedan sys ihop till ett överkast...virkade kant runt 10-12 st av de som fanns i rätt färger, är ett hundratal totalt, tills det garnet tog slut...hrm, ska ta tag i det igen, snart, hihi!
Har en nästan lika stor hög med virkade mormorsrutor...man kan se ett mönster.
I helgen har det varit mer pulka åkande med de små, korvgrillning och en ny bekantskap har varit på besök, såååå trevligt var det!!! Och ett helt gäng med nyvirkat har det förstås blivit, broderier och pärlor ska dock på innan det visas upp här!
Ha det gött! /Tess

6 kommentarer:

  1. Din pläd blir nog en riktig färgklick när den är klar.Verkar som ni haft en härlig helg mysigt.Ha en skön kväll och en bra start på nya veckan Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett jättejobb, så många kanter du måste göra. Men jag gissar att du virkar väldigt fort, fast kan bli lite lurigt och springa samtidigt..fniss. Men nog ska du satsa på och få den klar, kommer bli jättefint i vår.
    Ha en bra kväll
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Tjingeling Tess!!!
    Oj vilka härliga rutor du har där... Kommer bli superläckert och vackert som pläd!!
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  4. Kul! Det kommer nog bli en riktigt fin pläd en vacker dag! Du är så duktig med virknålen!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Hej hopp, det kanske går att göra en kanel bulle av dina lappar = ) eller kanske en tårta, nej nu ska ja skärpa mej. ha en bra vecka.
    kram lena

    SvaraRadera
  6. Å , ja det är lätt att det blir sådär. Jag har också en hel del oavslutade projekt liggande. Kanske måste de mogna.
    Tack det samma! Det var verkligen så trevligt;)
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!