3 jan. 2010

Nya sexiga kläder...


(bild lånad från jula.se)
Som en liten kontrast till allt puttinutt jag brukar ha här på sidan kan jag ju visa bilder på mina senaste inköp! Rejäla vinterkängor med grov sula, och den här läckra tröjan i vacker militärgrön färg, till detta kommer jag ha långa yllesockor, mössa med byggemblem och rediga tumvantar! Har även en ny svart jacka med massor av fickor... För hammare och spik, haha! Totalt oglamoröst men praktiskt och framförallt varmt. Så detta kommer jag luffa runt i här på tomten så länge kylan håller i sig, glamoren får vänta tills huset är klart! Om man inte blivit "förstörd" då och inte vill gå i annat :-o

(bild lånad från jula.se)
Tack loppan för länken!
Hm gav mig mycket huvudbry, röda och Rosa bilbälten,tunna och fina var det också.
Haha, som jag sa till loppan, här tycker man att man kommit på ngt nytt, hihi, så är det redan gjort hundra gånger om av andra, men så är det väl med allt!
Tusen tack även för alla fina kommentarer!!! De värmer verkligen i vintermörkret!
Kram på er allihop!/Tess

6 kommentarer:

  1. Ha ha :) Inte kan allt vara glmouröst all day long!
    Jag som hade velat se DIG luffandes runt i den munderingen med hammare och spik!!

    Snygg handväska du gjort, som allt annat! ;)
    Har du sett Projekt Runway? Kollar inte mycket på tv, men brukar följa den serien. Där fick de i uppdrag att göra kläder av en bil. En gjorde en snygg jacka av bilbälte, kanske nästa projekt för dig?! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kanske inte världens sexigaste outfit, men praktisk. Oftast köper man ju inte ens nya kläder att använda vid renovering och trädgårdsarbete utan går i gamla kläder som knappt håller ihop längre. Det är ju faktiskt ännu värre.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Rejäla doningar det där, precis vad som behövs när man ska dona med hus och trädgård i kylan. Du nämner inte vad du ska ha för benkläder - kanske en rosa tyllkjol skulle väga upp det hela? ;)

    SvaraRadera
  4. Hehehehe....näe du, kanske inte så sexigt..men såååå skönt. Känner att jag skulle vilja ha fodrade kängor som gick upp till hakan just idag...puhh så kallt. Du blir nog varm å go skall du se..:-)//kat

    SvaraRadera
  5. Byggare Bob i egen hög person hihi. Nä, skämt åsido, klart det ska vara ordentliga och varma arbetskläder.
    God fortsättning på det nya året!

    Nicole

    SvaraRadera
  6. Det är ju kontrasterna som gör det! Man känner sig ju så extra fin och piffig när man får ta på sig klänning och vackra smycken efter en tid i raggsockor och vinterkängor! :-)
    Jag tycker att skorna ser väldans sköna ut, något jag skulle behöva för nu är jag tillbaks i Småland (där vi bor) och här är det en faslig massa snö! :-)
    Men idag blir det varken pulkaåk eller skidtur för jag har en riktig mysdag inomhus med pyssel, blogg och min nya kompis skrivaren! Och jag bara älskar det! :-)

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!