26 jan. 2010

Får jag bjuda på en körsbärs och choklad bakelse?!

Har blivit fler virkade kronor här hemma, en lite sneek peak här, de ska få pärlor innan ni får se mer av dem!

Hittade på barnens gamla bakelser som jag gjorde förra vintern till deras kafferep med gosedjuren, kanske ett kul pyssel för någon med barn? Tänk då bara på att fästa "bäret" riktigt eller strunta i det helt.
Jag gjorde ett gäng av dessa i fleece, lätt och snabbt, gjorde en tårta också men den ligger nog djupt ner i någon av leksakskorgarna, hm såg den härom dagen, när jag ser den ska jag fota den också!

Är hemma med sjukt barn idag, liten och ynklig var hon igår när jag ilade från jobbet för att hämta henne, lilla snuttfia!!! Stora tjejen är nöjd, lillasyster låter henne vara idag så hon får pyssla och leka ifred, hihi, inte lätt att vara storasyster när man har en liten sabotör till lillasyster!

Pyssla på!/Tess

10 kommentarer:

  1. Hallå, så som du virkar borde inte stickning var någon match alls! Kika in hos www.garnstudio.se - där finns mönster att ladda ner gratis och även en hel del instruktionsvideor. Garn har jag ännu aldrig köpt på nätet, men jag ska hålla ögonen öppna efter tips på det. Sköt om dig och den lilla!

    SvaraRadera
  2. Fleece bakelse?!? Om jag bitit i den, skulle jag kanske ha märkt...

    Helt otroligt!!!! Finns det något du INTE kan (förutom stickning, men det tror jag inte på)!

    Sköt om dig!
    Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vlken fantasi du har!!Jättefina saker gör du, känner igen det där med syskonen!!!Ha ha Men hoppas hon bir frisk snart!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag pysslar på :)
    Kronorna är så fina!

    SvaraRadera
  5. Åh du får allt att låta så enkelt! ;) Skulle nog aldrig få tummen ur och göra en sådan söt liten bakelse till min lilla tjej...
    Måste vara såå kul för dina små flickor att ha en så pysslig mamma!

    Hoppas lillan snart kryar på sig!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Både kronorna och bakelsen är jättesöta!
    Hoppas att lilla tjejen kryar på sig snart nu! Lillebror är likadan han, ställer mest till förtret för storasyster hihi.
    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  7. Hej
    Så underbart vackra kronor!!! Vilken gooo bakelse å helt kalorifri:). Stackars lilla tjejen, hoppas hon blir frisk snart!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Dina kronor helt ljuvliga och kalorifri bakelse, ser verkligen god ut....) krya på er där hemma, kram VIOLA

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du hittade mig och lämnade en kommentar så att jag hittade dig. Gud, vad du är kreativ och vad mycket fint du gör. Takvaggan är ju helt underbar!
    Huset ni ska bygga ser också helt underbart ut. Jag länkar till dig.

    Ha det fint!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. De är verkligen fina dina virkade!
    /Lina

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!