11 dec. 2009

Skönhetstips-Budget!!!


Hejsan alla glada!


Har varit totalt däckad av någon dunderförkylning ( nä inte svinis, tog ju sprutan förra helgen) och sovit i stort sett hela dagen men nu har jag piggnat till, iaf tills effekten av alvedon och nässpray avtar...


Men nu till det jag tänkte skriva om!

Har du liksom mig inte mycket mer än flugor i plånboken så här i juletider, ta då till dig av mina super budget tips! Dessa har jag kört med i en miljon miljarders år så jag vet att de funkar!

Nöden är uppfiningarnas moder och dessa är garanterat miljövänliga och ej testade på djur.


Skrubb- Socker och olivolja! Så enkelt är det, det ska skrubbas och smörjas. Till ansiktet rekomenderar jag dock finkornigt strösocker och ingen olja. Kan ju blandas med din vanliga rengöringscreme.


Gropiga ben- Läser man innehållsförteckningen på de där fanatiskt dyra cremerna som det finns en uppsjö av på marknaden så har de en gemensam nämnare: koffein! Alltså kaffepulver is the shit! Har även läst att gamla supermodel Cindy Crawford gör på samma sätt, behöver jag säga mer? Smörj dig med sump,haha!


Vita tänder- ska du på fest och vill ha lite extra vita tänder, Bikarbonat på tandborsten och du är klar att slå klackarna i taket!


Mjuka läppar- Gnugga med en mjuk tanborste och stryk en äppelklyfta över läpparna, eller ät ett äpple!


Håret- oj, jag har så många här som involverar ägg, avokado och så vidare men jag väljer att ta det bästa, det kanske låter lite äckligt, men nöden har ingen lag, är du blond och får håret missfärgat av vattnet som innehåller koppar eller järn. Man kan köpa fancy shampo hos frissan att ta bort grönskimmret med eller...ha i tomatpure! Hihi, fungerar iaf och du kommer inte lukta tomat i håret jag lovar, shamponera som vanligt efter.


Ansiktet- Det absolut bästa tipset sist...är man röd runt ögonen eller har brustna blodkärl i ansiktet- xyloproct!!! Finns på apoteket och är till för hemorojder, men effekten är att den drar ihop blodkärlen och får dig att se fab ut, varning dock för överdosering! Cremen har en lätt bedövande effekt och därför rekommenderar jag inte att du använder över hela ansiktet på en gång om du inte vill bli helt bedövad!


Jag kan fortsätta hur länge som helst, så är det när man varit fåfäng och fattig.

Pengarna du sparat på att inte köpa dyra onödiga produkter kan du lägga på något du verkligen vill ha!

Kram på er! /Tess

3 kommentarer:

  1. Gomorron !Vad mycket mysiga tips.1000 1000 tack för massa mysiga saker....Jag önskardej en härlig lördag kramizar Rita.

    SvaraRadera
  2. Det där med hemorojden gilla jag =), ha en bra helj .
    kram lena

    SvaraRadera
  3. Du är ju helt underbar, jag blir ju på bra humör bara av att gå hit och läsa i kapp mig. Härliga tips du har, ska nog prova ett par av dem.

    Ha en bra dag.

    Kram Anne

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!