10 okt. 2009

Lilla, lilla huset!

Hur får man plats två vuxna och två barn på 22kvm med sovloft? Det gör man inte och det är fåfängt att tro att man ska kunna styla sitt hem, hihi! Men det hjälper ju att veta att det är tillfälligt och att ha en stor tomt där man kan vara större delen av dagen. Och så blir man bra på att rensa och kasta :-) Här är iaf lite bilder från det lilla huset, vågen ovan köpte vi på loppis för många år sedan och den har hängt med!

Tvättmedel, vet inte varför jag fotade detta, haha!

Sambons morfars gamla tåglykta, så vacker tycker jag, glasögonen har dimpt ner men brukar ligga på böckerna och är sambons fars gamla.

Här fick gårdagens pysslade holk stå, framför en underbar akvarell som jag köpte på loppis i somras, den fina gamla tråden får bo i en gammal sockerskål.

Sambons mormor har gett oss hennes barndoms mjölkkanna, och väl lekta dalahästar, lilla tomten är svår att se på bilden men den grävde vi upp i trädgården, eller trädgård och trädgård, ute på gården iaf....där det ska bli en trädgård :-)

Tre generationers små skor, jag har haft dem och båda flickorna har lärt sig att gå i dem! Tycker det är så fint att kunna bevara sådana saker, blev så glad när min lilla mamma grävde fram dem ur någon låda.


Loppis fynd, ja jag ääääälskar loppis som så många andra! Vet inte vad jag ska ha för bilder här i men de får stå framme ändå, är så fina som de är!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!