14 okt. 2009

Virrivirr!

Ojojoj, ibland blir jag så trött på mig själv! Saker springer bort och gömmer sig för mig ( nycklar, mobil osv) och jag springer runt som en huvudlös höna, gärna kacklandes under tiden!

Sen är det det eviga ide sprutandet, jag kan komma på de knasigaste idéerna, helst när sambon somnat!
Som tur är vi lika på det sättet! För det mesta har vi nog inställningen att allt går att göra... Själva!
Men när det spårar ur för mycket bromsar vi varandra, annars skulle det nog se ut som neverland hemma hos oss när vi är klara vilket vi aldrig skulle bli!
Jag skulle stå och fila på snickarglädjen som skulle ha tagit över hela tomten och sambon skulle stå och bygga solcellsdrivna bilar som även skulle kunna köra på tågrälsen vi skulle byggt runt huset som skulle hänga uppe i ett träd med en linbana ned till garaget, hihi! Barnen skulle springa runt i hemma sydda kläder à la Pippi och skor som deras far tråcklat ihop av gamla bildäck. Det skulle trava runt påfåglar, ankor och höns och någonstans skulle en nordsvensk stå å gnägga, min sambo tycker de är så snygga!

Kanske finns anledning till att min absoluta favorit bok när jag var liten var Charlie och chokladfabriken av Roald Dahl. Det är ju som att titta in i min hjärna! Moahaha!

Ibland skulle det vara skönt att kunna plocka ut hjärnan, lägga den på hyllan och bara ta det lugnt;-)

3 kommentarer:

  1. Ja du är allt en idespruta du, du skulla kunna jobba på panduro med att skapa nya pyssel.
    kram från Lena A i Börje.

    SvaraRadera
  2. Hej igen Lena! Sååååå roligt att du tittar in här! Och jag ser att du håller på att skapa en blogg du med! Spännande, kan inte bärga mig! Jag tänkte komma förbi dig på jobbet någon dag snart med en liten grej som tack för att du var en av de första som lämnade kommentar! /Tess

    SvaraRadera

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!