14 okt. 2009

virrig 2

Måste bara berätta en sak till!
På jobbet är det kokkafffe som gäller, ni vet sådant man drack under kriget ;-)
Inget fel med det, inbillar mig att det är godare än vanligt till och med men man
måste ju passa kaffet när det står på spisen.
Jag känner ju mig själv och har införskaffat en thekanna som visslar när kaffet
är klart, men då måste man ju sätta på "pipen"!
Men det borde man väl ändå kunna komma ihåg? Nej, det gör jag inte!

Satte på kaffet, sprang runt och fixade med annat och tyckte det luktade lite bränt,
då vill jag här tillägga att när min näsa känner att det luktar något överhuvudtaget, då har andra redan hämtat gasmask.

Jodå, summan av kardemumman, kaffet var klart och redo skrapas upp i kopp!
Funderar nu på operera in en brandvarnare i näsan, har ju ändå ingen som helst
användning av den.
Eller kanske en brandvarnare som brosch nu när jag ändå pysslar med smycken.
Smidigast blir nog ändå att göra någon hatt av brandvarnaren, kanske något för
lady gaga? Ska ringa henne och höra!

Kram på er!/ Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!