24 okt. 2009

Pyssel tjejer!

Stora tjejen (4år) hade en kompis över idag, så det var pannkakor till lunch, lek med dockor och pyssel av "prinsesskronor" på schemat :-)
Jag letade fram virkad spets och så här fina blev deras kronor!
Jag satte dem på burkar så att de skulle gå lättare att limma på "diamanter".
Hade inget potatismjöl hemma annars hade jag penslat kronorna med tapetklister (potatismjöl och hett vatten) innan så de blivit stela men nu har jag lovat att trä ståltråd i över och nederkant för att få dem att stå.
Trodde att de skulle beklaga sig över att det virkade inte var ROSA men de verkade nöjda ändå, hihi! Var väl pannkakorna som höll dem nöjda annars är det MYCKET prinsess snack nu!

Visst var de duktiga? Den i mitten var mitt exempel, lite för sparsmakat för små tjejerna förstås :-) Minstingen fick istället limma med limstift och pärlor på papper och var nöjd en bra stund med det.

Svårt att se kronorna med mina dåliga bilder men nu börjar ni väl bli vana med det!

Kram på er!/tess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åh, tack! Blir så glad att du tar dig tid att kommentera hos mig!